شنوایی بهتر با سمعک با کیفیت
نوشته شده توسط : محمد طاهری

دمپرها در رزیستانس های آکوستیکی 330-3300Ω برای کاپ با قطر 1.78mm و 680-1500Ω برای کاپ کلینیک شنوایی تهران صفیر با قطر 1.25mm در دسترس هستند.آنها تأثیر زیادی روی هموارسازی پیک دوم به جای پیک اول دارند که در تجویز سمعک های BTE بسیار رایج است.
Tecca معتقد است که بیشتر تحقیقات برروی ونت گذاری برای سمعک های ITE تأثیر لیک ها را حذف کرده اند.در استفاده واقعی،در تجویز سمعک هایITE،وجود لیک ها رایج است.Tecca دریافت که تأثیر لیک ها در فرکانس 200hz غالب است(جد.ل 8-2).او اندازه گیری های گوش -واقعی را روی 10 نفر که میانگین طول کانال گوششان 22.6mm بودو متوسط طول سوراخ 8.2mm بود،انجام داد.
او از ونت هایی با قطر های 1.3,2.0,3.0mm استفاده کرد.برای ونت های 1.3 و 2.0mm کاهش در فرکانس های زیر 1000hz ایجاد میشد(جدول 8-2).کاهش ایجاد شده با ونت 3mm تا اکتاو بالاتر را در بر میگرفت.(جدول 8-2).وقتی رینگ های درزگیری E-A-R برای کم کردن اثر لیک ها استفاده میشد،تنها کاهش اندکی در بهره فرکانس های پایین ایجاد میشد.(جدول 8-2).به علاوه،تقسیم بندی استاندارد نشان داده شده در جدول 8-2 (0.4-4.0db)کمترین تغییرپذیری بین فردی را نشان میدهد.بنابراین توانایی پیش بینی تأثیرات ونت برای افراد خاص بهتر است.
سرانجام،همانطور که قبلا گزارش شد،هنگامی که قطر ونت افزایش می یابد ،کاهش بیشتری در فرکانس های پایین ایجاد میشود و فرکانس رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یابد.جدول 8-2 نشان میدهد که برای ونت 1.3و 2mmبین شرایط سیل شده و سیل نشده رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یابد اما تأثیر سیل کردن برای ونت 3mm کمترین بود.در یک مطالعه دیگر tecca گزارش کرد که ببیشتر سیستم های ونت قابل تغییر از داخلی های ونت،با ابعاد داخلی متفاوت که به انتهای جانب کانال ونت الحاق شده اند استفاده میکند.او ده نفر را که پوسته های سمعکشان دارای طول سوراخ 22mm و قطر ونت 0.45,0.95,1.45mm مورد ارزیابی قرار داد.
شرایط دوم به صورتی بود که قطر ونت به صورت ثابت 2mm بود و طول ونت 22mm و4,10,16 بود.شرایط آخربه صورتی بود که قطر ونت 3mm و طول ونت 4mm بود.نتایج نشان داد که وقتی قطر ونت از 0.45 تا 1.45 افزایش می یافت و طول ونت به اندازه 22mm ثابت نگه داشته میشد کاهش در فرکانس 200hz افزایش می یافت(جدول8-2).
کمترین میزان کاهش در فرکانس های بالاتر از 200hz بود.وقتی قطر ونت به اندازه 2mm ثابت نگه داشته میشد و طول مجرای صوتی کاهش می یافت میزان کاهش و فرکانس رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یافت.همچنین تفاوت در مقدار کاهش فرکانس های پایین بین 3-5db در فرکانس 200hz بود و قسمت عمده تأثیر ونت در فرکانس های پایینتر از 500hz بود.
.alexander و cox پیشنهاد میکنند که وقتی فرکانس قطع برای ونت پایینتر از 750hz است برای افزایش رضایت بیمار از تعدیل الکترونیکی به جای تعدیل آکوستیکی استفاده کنیم.در نهایت tecca گزارش میکند که وقتی قطر ونت افزایش پیدا میکند و متوسط دامنه بین 2.0 و 5.1db تغییر پیدا میکند رزونانس مرتبط با ونت به فرکانس بالاتر انتقال پیدا میکند.
ابعاد ونت برای سمعک های سفارشی همچنین میتواند به وسیله تیوبهای سیلیکنی با قطرهای داخلی متفاوت در داخل کانال ونت تغییر پیدا کند.برای مثال این متد توسط شرکت GN resound برای سمعک های سفارشی این شرکت استفاده میشود.با این متد ونت گذاری،ادیولوژیست از روشی که قطر تیوب ونت انتخاب شده از انتهای جانبی تا میانی کانال ونت یکنواخت است استفاده میکند.

منبع :

https://tehransafir.com/





:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: